Taupo en haar zon van haat - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Bazz Vermeulen - WaarBenJij.nu Taupo en haar zon van haat - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Bazz Vermeulen - WaarBenJij.nu

Taupo en haar zon van haat

Door: Bazz Vermeulen

Blijf op de hoogte en volg Bazz

30 December 2016 | Nieuw Zeeland, Taupo

Taupo bay

We kwamen Taupo bay in rijden, en ik reed gelijk dwarslangs te camping, Mijn innerlijke freek vonk zei tegen mij “Kijk kijk kijk kijk, water water” ik kon niet meer stoppen ik moest er naar toe rijden. Gelijk even kijken hoe mooi het water hier was, en het was nog mooier als het mooiste water wat ik hier voor had gezien. Snel naar de camping om de tent op te zetten, en terug te gaan naar het strand. Bij aankomst op de camping was er een hond te zien, wij waren de eerste!!! Er kwam een klein lief vrouwtje naar buiten om te vragen of wij gereseveerd hadden, natuurlijk hadden we dat gedaan. Want ze zeiden tegen ons dat juist rond de Kerstdagen het harstikke druk zou worden, dit i.v.m dat dan de vakantie begint voor de meeste Kiwi’s ( Nieuw zeelanders ) gelukkig voor ons was daar nog weinig van te merken, na dat we hadden betaald, gaf de vrouw ons gratis wifi code. Dus dat was al gelijk een big smile op ons gezicht! Wifi dat betekend met familie chatten, en verhalen posten. Al ben ik daar niet zo heel goed in, want 90% van de tijd zit ik op www.telegraaf.nl www.nu.nl www.pr0gramm.de www.redtube.com www.pornhub.com www.seks.nl www.ikhouvandieren.nl www.freekvonk.nl. Na dat we alles weer hadden doorgestuurd was het tijd om het strand te gaan verkennen, en lekker te gaan relaxen. En voor dat we dat konden doen kwam er een godverdomme een lieve hond naar ons toe rennen. Zijn naam was “Snapper” zoals de vis, ren die hond was niet moe te krijgen. Rik en ik waren groot fan geworden van de frisbie, onze worpen werden steeds professioneler. En snapper ook, hij kon geen genoeg krijgen van de frisbie, hij pakte hem wel niet op maar hij rende er achter aan als een gek! Tot dat hij er genoeg van kreeg en in de schaduw ging liggen, en naar ons ging kijken hoe wij de frisbie gooide.
Dag 2 in Taupo bay
Het was een dag zoals elke andere dag zou beginnen, ik deed mijn ogen open en wat denk je? Ik zag de binnen kant van mijn tent zoals ik elke ochtend zie, het word dus een beetje saai. Snel ontbijten want, beetje voor de middag boodschappen doen want anders is het weer zo stervens heet. Toen we in het stadje aan kwamen zag het er uit als een leuk klein vissers dorpje wat eigenlijk alles wel had. Vooral pracht en praal en lekkere meatpies wat natuurlijk wel heel belangrijk. Na alle inkopen gedaan te hebben was het tijd om lekker op het strand te gaan liggen, zei ik lekker? Ik bedoel levend te verbranden was ik letterlijk deed. Niet in de gaten gehad, dat de zon zo warm was. Ik had me zelf goed ingesmeerd zoals ik dat altijd doe, behalve natuurlijk mijn knie holtes! Die waren zo verbrand als het maar kon, met elke stap die ik deed voelde ik die haat van de zon in mijn knieen branden. Mijn plan dan doe ik er toch gewoon aftersun op, uhm nee dat hielp ook niet echt het vlees was zo rauw, dat als je er sushi zou naast leggen zou je denken dat sushi gaar zou zijn. Ook s’avonds in de slaapzak was het een leuke bijkomst want ja, warmte moest er toch uit, de warmte in de slaapzak steeg en steeg maar en de slaap kwam maar niet!
Volgende dag was het toch dan tijd om eens te gaan kijken, wat er voor winkels hier in de buurt waren om eens boodschappen te kopen
Na weer even gereden te hebben was het zo ver, we gingen naar een andere camping toe. Op in de auto naar Matai bay, want er zat een wijnveld in de buurt, dus dat betekend heel veel druiven eten en drinken.

• 31 December 2016 - 18:18

Wilma:

Hey Bazzz,
    Mooi verhaal weer.
    Ik lees het al, je bent daar 1 met de natuur. Inderdaad net Freek Vonk.
    Nog even een tip van tante:

Als je nu weer vergeet een lichaamsdeel in te smeren zou je eens moeten kijken of ze in het verre Nieuw Zeeland yoghurt of kwark verkopen. Dat leg je op de verbrande plek (plekken, in dit geval maar een grootverpakking aanschaffen