Nieuw zeeland het land van de Zwervers? - Reisverslag uit Warkworth, Nieuw Zeeland van Bazz Vermeulen - WaarBenJij.nu Nieuw zeeland het land van de Zwervers? - Reisverslag uit Warkworth, Nieuw Zeeland van Bazz Vermeulen - WaarBenJij.nu

Nieuw zeeland het land van de Zwervers?

Door: Bazz Vermeulen

Blijf op de hoogte en volg Bazz

18 December 2016 | Nieuw Zeeland, Warkworth

Nieuw zeeland het land van de Zwervers?


Wow wat land, terwijl de boven nieuw zeeland vlogen kon ik mijn geluk al niet op. Hier verblijf ik waarschijnlijk gewoon meer als een jaar. Het land vol groene bergen, en bossen wat onder mij verdween terwijl we met 700 Km/ per uur erover heen vlogen. Bij het landen kon ik haast niet wachten om naar buiten te gaan om te kijken hoe mooi het wel allemaal niet was. Snel onze bagage pakken en zo snel mogelijk uit het vliegveld vertrekken dat waren we nu wel even beu. Bij aankomst lagen alleen onze koffers nog op de band. Snel mijn backpack op doenwacht, en gaan met die banaan. En ja hoor we stonden weer in de wachtrij om bij de douana te komen dat betekende weer anderhalf uur wachten voor dat we eindelijk daar waren. Ze vroegen gelijk of ik wandelschoenen bij had, waarop ik heel eerlijk antwoorde “Ja dat heb ik” ja ga jij maar gelijk naar rechts toe, en laat maar zien wat je allemaal in je tas hebt! Natuurlijk was er weer een chaggerijnige vrouw die mij hielp, small talk werd al niet gewaardeerd dat liet ze ook duidelijk merken ( volgens mij worden die mensen die op een vliegveld werken daarop gesorteerd )
Eindelijk was het zo ver, we waren met alles door douane heen gekomen, en nu wachten tot de andere ook klaar waren. Het was al aardig laat omdat we zoveel moesten wachten, dus dan maar snel even naar de McDonalds toe gaan. Voor dat we op de skybus hopte, iedereen had natuurlijk de voucher bij van de skybus , of ja iedereen behalve Ik. Met mijn beste charmes liep ik naar de vrouw achter het loket zat, en ik vertelde mijn verhaal. Ze gaf mij gelukkig een gratis ticket richting Queenstreet om naar ons hostel te gaan “Xbase” bij aankomst in het hostel kwam het allemaal al erg schoon en organiseert uit. Na dat we onze sleutels hadden gekregen, kon ik mijn spullen in de kamer gaan zetten. Ik deelde mijn kamer met 3 andere, ik kon mijzelf helaas niet voorstellen, maar dat zal ik de volgende dag wel doen. Na dat ik alles netjes had neer gelegd en slaapplaats gereed had gemaakt. Gingen wij nog met de groep de stad in om te kijken wat er allemaal te doen was, en nog even een drankje te doen. De stad waar we in liepen voelde dood aan zo s’avonds bijna niemand was er. Het enige wat we tegen kwamen waren zwervers, en een hele boel ook. Na een tijdje te hebben rond gewaald kwamen we bij een Karaoke bar terecht, dat was nog het enige wat open was om een biertje te drinken. Na anderhalf uur was het wel mooi geweest iedereen was wel een beetje moe, van al wat vliegen en wachten. Het was tijd om naar bed te gaan.
De volgende ochtend zat ik aan de ontbijt tafel, met wat mensen te praten. Ik begon een gesprek met Sabine en Anne, die iets later deze ochtend naar Devonport wilden gaan met de ferrie. Na een aantal minuten vroeg ik of wij mee mochten omdat wij geen plannen hadden nog. We spraken af in de hal om 11:30 om samen die kant op de gaan lopen. Met de pond naar Devonport was harstikke mooi de rit deed ongeveer 10 minuten over het water, met een supergave skyline van Auckland. Bij aankomst gingen gelijk naar de heuvel toe om vanuit daar wat mooie plaatjes te schieten, Helaas was ik vergeten mijzelf deze dag goed in te smeren van zonnebrand. En ik dat was ook wel te merken toen we terug kwamen van deze tocht. Mijn voeten, armen, nek alles wat verbrand!!! ( dat was een hele goede les voor mij ) de komende dagen waren vooral bedoeld, om te kijken wat ga ik doen? Ga ik een autokopen, of toch een bus pas kopen die mij overal na toebrengt? Ik wist wel dat ik toch eerst naar Cape Reinga toe wilde gaan, en vanaf daar verder na beneden wilden gaan. Rik wilde precies het zelfde gaan doen, na wat besproken te hebben vond hij het ook wel een gaaf idee om een auto te kopen, en lekker te gaan kamperen, Melisssa had precies de zelfde route geplanned als ik, dus toen waren de 3 musketiers gevormd! Nu over na Plan B auto kopen! na 2 dagen goed rond gezocht te hebben kwamen we een pareltje tegen. Het was onze Nissan Pulsar ( of hoe wij haar vaak noemen Nissan Pussy ) ligt makkelijker in de mond, of op te tong? Ze is mooi groen, met hier en daar wel een spatje, maar ze rijt heeerlijk de droom van elke man, je hoeft ook niet veel te doen want ze doet alles automatisch. Na een test ritje gemaakt te hebben, kwam ik al heel snel achter dat de rem erg gevoelig is, bij elk stoplicht waar ik moest stoppen lagen mijn medereizigers in mijn nek. Daar moet ik toch wel ff aan wennen! Na dat de deal was gesloten, waren wij eigenaar van “Nissan Pussy” op naar “The warehouse” een hele goedkope winkel waar ze alles verkopen, dus dat werd een tentje kopen, kussentje, stoeltje, zo dat we de eerste nacht ieder geval ergens konden slapen! Gelukkig hadden we al wat informatie opgeslagen van campings, dus op naar het plaatsje “Uretiti”

  • 24 December 2016 - 13:04

    Ine Vermeulen:

    Bas,een leuke kerst gewenst,je bent 12 uur eerder aan de beurt als wij.
    En al een boompje opgezet in je tent?????Willen foto s zien Bazzzzzzz

    liefs pa en ma xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bazz

Hoi! Leuk dat je op mijn website bent, ik probeer elke week wat foto's en verhalen te delen die ik heb mee gemaakt, met het reizen!

Actief sinds 23 Nov. 2016
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 5875

Voorgaande reizen:

02 December 2016 - 31 December 2017

Mijn 2de Backpack avontuur

Landen bezocht: